1e reisverslag australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu 1e reisverslag australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu

1e reisverslag australie

Door: cherlyn

Blijf op de hoogte en volg Cherlyn

08 November 2014 | Australië, Brisbane

Het duurt even voordat je normaal internet hebt in je hostel maar dan heb je ook wat..

Na een jaar lang sparen was het dan eindelijk zover.. mijn droom wordt werkelijkheid. Ik ga naar Australië!! Na alle lieve berichtjes, brieven, kaarten, cadeautjes en een emotioneel afscheid op Schiphol heb ik toch even moeten slikken en behoorlijk wat traantjes gelaten. Ineens kwam het zo dichtbij. Ik had altijd een grote bek en nu moest ik het waarmaken. Alleen reizen naar de andere kant van de wereld, slapen in hostels met onbekenden en meer van de wereld zien, alleen of met nieuwe vrienden. Toch stiekem wel heel spannend maar ook superleuk.

Na een lange reis ben ik goed aangekomen in Brisbane. Ik had wat vertraging dus ik moest haasten voor mijn aansluitende vlucht. De hele tijd met een Maleisisch vrouwtje gesproken en ze vroeg zich af wat ik toch had te zoeken in een stad als Brisbane. Voor de mooie mannen hoefde ik het hier niet te doen dan moest ik echt naar Sydney zei ze haha. Eenmaal aangekomen lekker een taxi gepakt en de chauffeur gaf me meteen een soort tour door de stad.

Ik verblijf de eerste 3 dagen in het Base hostel. Een partyhostel bleek later.. en ik heb het geweten ook. De aussies schreeuwden, rolden en zongen voor de deur. Ik had meteen spijt en vroeg mezelf waar the hell ik aan begonnen was. Kon wel janken. Eenmaal in mijn kamer lekker geslapen en 's ochtends nog een verdwaalde aussie gevonden met zijn hoofd in de gootsteen.. Moet nog een beetje wennen aan het percentage alcohol wat hier naar binnen wordt gewerkt, ik dacht dat wij erg waren maar dit.. Georgie shore it is. Het was een vreselijke nacht met alleen maar lawaai en vreemde geluiden.

De volgende dag kwam de housekeeping om 8 uur de kamer binnendenderen. Kon der wel wat aandoen. Ook mijn roommates ontmoet. Jonas uit Duitsland en Paulina uit Zweden. Ik heb mijn rugzak gepakt en ben de stad gaan verkennen. Wauw wat kan je hier goed shoppen! Maar helaas ben ik daarvoor niet naar Australië gekomen en heb ik me in kunnen houden. Lekker een paar uur de stad verkend en naar de botanic garden geweest. Was prachtig en relaxed. Een uur op een bankje gezeten, gestaard en gegeten. De hele stad is super schoon en je mag bijna nergens roken. Ook staan overal kranen waar je water uit kan halen. De mensen hier zijn ook heel vriendelijk. Verder een ticket geboekt naar Cairns waar ik mijn vriendinnetje Patty ga opzoeken!

Na een powernap ben ik met Paulina wezen eten in een burgerbar. Tot misselijk aan toe. Er is hier een paar maanden lang een festivalperiode, het culture festival. Iedere avond is er muziek, optredens, open luchtbioscopen en lichtjes over de hele stad verspreid, super gezellig om te zien. Daarna lekker aan de wijn gegaan in de bar onder het hostel. De aussies kwamen al gauw een praatje maken en zodra ze horen dat ik uit NL kom beginnen ze over hoeren en wiet. Ze vinden het geweldig.

Na een goeie 2e nacht ging om 6 uur 's ochtends het brandalarm, een oefening. Was er wel weer klaar mee. Ik kon niet meer slapen en er was een nieuwe roommate bijgekomen, Tungya ofzoiets uit Belgie, wel het franse deel.. Samen een ontbijtje gepakt en naar de Lone Pine Sanctuary gegaan met de bus. Daar heb ik mijn droom eindelijk mogen waarmaken en dat is natuurlijk het knuffelen met koala's. Ook de kangaroes gevoerd natuurlijk. Daarna het neppe strand bezocht. Dat is een aangelegd strand midden in de stad, heel apart. Vanavond een makkelijk etentje en morgen op naar de volgende stad; Cairns! BYEEEE

  • 08 November 2014 - 09:35

    Lianne:

    Super leuk dat je een weblog bijhoudt! Ik ga je volgen! Xx

  • 08 November 2014 - 09:53

    Inge:

    lieve Cherlyn, wat een vermoeiend begin van je reis. Maar zo positief als je bent haal je ook de leuke dingen naar boven. Je gaat zeker hele leuke dingen meemaken. Het belangrijkste is dat je vooral gaat genieten. Dikke knuffel meisje. Take care. X

  • 08 November 2014 - 10:15

    Carmen:

    Hoi Cherlyn,
    Net in down under en al heel wat meegemaakt. Echt superleuk voor je.
    Heel spannend allemaal. Ik ga je zeker volgen. Geniet ervan en veel plezier.
    Groetjes en liefs. X

  • 08 November 2014 - 10:37

    Eddy:

    Hoi Cherlyn,

    is de gootsteen nog heel? of is ie verstopt? hahahahahah. Vermaak je je?

  • 09 November 2014 - 11:58

    Lesley:

    Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier. De natuur om Cairns heen is super mooi. Zeker tripje naar Great Barrier Reef maken met een goede organsatie. Is zo mooi! Geniet ervan! Als je tips wilt weet je mij te vinden ;)

  • 10 November 2014 - 19:59

    Marga Tennekes:

    Hoi Cherlyn,
    Super leuk om te lezen hoe je alles ervaart aan de andere kant van de plas.
    Geniet van de leuke, stomme en vervelende dingen en zie alles als één groot avontuur en daar hoor ook de mindere leuke dingen bij.
    Heel veel plezier en een dikke knuffel voor jou en Pat.


  • 12 November 2014 - 15:20

    Marjon:

    leuk om je belevenissen te lezen ,ik blijf je volgen.
    geniet van alles!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2015

Cambodja en Laos

17 April 2015

Vietnam

27 Maart 2015

KL en Filipijnen

25 Februari 2015

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

31 Januari 2015

Hello New-Zealand!
Cherlyn

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 4964

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: