Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: cherlyn

Blijf op de hoogte en volg Cherlyn

17 November 2014 | Australië, Cairns

Ik ben nu bijna 2 weken weg. Ik moet zeggen dat ik mijn draai hier al aardig heb gevonden. Ik voel me hier op mijn gemak en het aussie leven went snel. Ik heb anderhalve week doorgebracht in het noordelijke deel Cairns. Een wat kleinere stad in vergelijking met de grote steden van Australië. Het is hier iedere dag rond de 35 graden. Super warm, maar met een nagemaakt zwembad naast het strand is het prima vol te houden hier. De reden dat ik naar Cairns wilde, was vanwege het tropische regenwoud en het great barrier reef.

Ik heb een Daintree Forrest tour gedaan samen met een Engels meisje Cara. Ik vond het heel gek om te zien hoe je vanaf het platteland, via de bush, het regenwoud inrijdt. Een supermooie wandeling gemaakt en natuurlijk als een echte tarzan aan de lianen geslingerd. Ook een boom bezocht die in de film avatar gebruikt wordt. Je denkt gewoon een boom, maar als je bij een boom staat met een omtrek van 44 meter is dat echt indrukwekkend. Ook bomen van meer dan 1200 jaar gezien, echt een gek idee dat een boom er al zolang staat. Er was ook een plant die zulke sterke weerhaken had dat je je camera er aan kon ophangen.. naja je hoort het al.. zo anders dan de in een rij geplante bomen in Almere. Onderweg nog meerdere watervallen gezien en een herbal reclame nagedaan, gewoon omdat het kon. Ook een krater bezocht van 68 meter diep en meerdere meren gezien die zo helder waren dat je alle vissen en schildpadden zag zwemmen. Als afsluiter allemaal wilde kangaroes gezien jeejjjjj! Ow en ook platte langs de weg..

Ook heb ik iets anders van mijn bucketlist kunnen afstrepen. Ik ben naar het great barrier reef geweest samen met de Nederlandse Steph. Wat een supermooie plek om te snorkelen, wauw. Zoveel koraal en alle kleuren vissen van de regenboog. Echt een magische wereld. Een blauwe vis van 2 meter met dikke lippen bleef bij ons en we hebben lekker gekroeld. Doe je ook niet vaak met een vis. Ik heb een poging gedaan tot duiken, maar werd hem toch niet. Toen een duik gedaan met een helm. Je kan dan gewoon normaal ademen maar toch diep het water in. De vissen gevoerd, aangeraakt en met wat zeekomkommers van allerlei kleuren geklooid.

In Cairns heb ik ook mijn vriendin Patty weer gezien na 7 maanden. Zij is hier al helemaal ingeburgerd. Het was precies hetzelfde als 7 maanden geleden.. mensen belachelijk maken, schelden, roddelen, zitten en drinken.. heb me een week goed vermaakt, heb lang niet zoveel gelachen in een week. Over een maand zie ik haar weer in Sydney om het nieuwe jaar goed in te luiden!

Ik moet zeggen dat ik me hier al erg thuis voel. In anderhalve week heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen. De sfeer in dit hostel is veel beter dan in het vorige hostel waar ik slapeloze nachten had. Iedere dag zit ik met een leuke groep van 15 man vanuit de hele wereld te niksen, lachen, drinken en uitgaan. Af en toe is het iets te gezellig en wordt er gedreigd dat we het hostel uit moeten als we nu onze kop niet houden. Voelt net als kamp in groep 8. Ik heb Japanse woordjes leren uitspreken, een 52 jarige japanner uit het hostel gestuurd zien worden omdat hij de boel had ondergekotst, een canadees Nederlandse vieze woordjes geleerd, een zelfmoord in het hostel meegemaakt, een echte smeagle uit lord of the rings ontmoet, een Irakees die een week lang in 1 outfit liep en de boel bij elkaar jatte ontmoet, een nieuw drankje ontdekt captain morgan met cola, pizza in een pan gebakken, een record aan tosties gegeten binnen een week, superveel sushi gegeten voor 10 dollar (7 euro), me verbaasd over hoe mooi Australië is en vooral Nederlands gepraat met alle dutchies hier. Ga het nog missen hier, maar mijn volgende avontuur staat alweer voor de deur. Morgen begint mijn tour van één maand van Cairns naar Sydney. Voor nu maar eerst mijn gejatte handdoek zoeken. Toedeloe!

  • 17 November 2014 - 16:28

    Carmen:

    Hoi Cherlyn,
    Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in Down Under.
    Er is ook zoveel te doen dat ik er zelf zin in krijg om te backpacken.
    Zie je het al voor je. Whuahaha. De foto's en je verhalen zijn vet cool.
    Ik hoop dat je nog vele mooie dingen mag meemaken. Veel plezier en
    tot horens weer. X

  • 17 November 2014 - 18:13

    Gre:

    Hai cherlyn wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat is het er mooi , krijg erg veel zin om er heen te gaan . De foto's en je verhalen zo mooi . Veel plezier datje nog maar een hoop dingen mee mag maken . Lekker genieten nog . Groetjes gre . Xx

  • 17 November 2014 - 19:29

    Marga:

    Hoi Cherlyn. Super leuk om te lezen hoe je reis ervaart. Geweldig dat jij en Pat zo leuke week hebben gehad en dat jullie elkaar volgende maand weer ontmoeten. Meid maak er een mooie reis van en op naar het volgende avontuur. veel liefs Marga

  • 18 November 2014 - 12:29

    Jennifer:

    Wat een avonturen allemaal en wat schrijf je heerlijk mijn kind!
    Keep us posted, enjoy x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2015

Cambodja en Laos

17 April 2015

Vietnam

27 Maart 2015

KL en Filipijnen

25 Februari 2015

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

31 Januari 2015

Hello New-Zealand!
Cherlyn

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 4961

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: