Van mission beach tot 1770 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu Van mission beach tot 1770 - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu

Van mission beach tot 1770

Blijf op de hoogte en volg Cherlyn

30 November 2014 | Australië, Mission Beach

Na een paar weken maar weer eens een update over mijn leventje hier. Ik merk echt dat ik zin moet maken om mijn laptop erbij te pakken. Ik word steeds luier en relaxter. Na een relaxte tijd in Cairns ben ik naar Mission beach afgereisd samen met de Canadese Chris. We kunnen samen lachen maar ook ongelooflijk schelden, best een goeie combi dus. In mission beach was vrij weinig te doen, maar het strand was geweldig. Een van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien. En dan te bedenken dat het een 5 kilometer lang strand was.. Iedere ochtend en avond zat ik naar de zons- opgang en ondergang te kijken, walking tracks te doen en na te denken over van alles en nog wat. Nadat een koffer van 25 kilo op mijn teen viel, mocht ik eigenlijk niet zwemmen, maar we konden het niet laten om in ons nakie het mooiste strand op te rennen.. gewoon omdat het kon. Overdag was films kijken of wijnproeven aan de orde. Ook daar kon ik best aan wennen. Na een paar extra dagen bijgeboekt te hebben moest ik toch echt door naar het volgende plekje.

Magnetic Island was mijn volgende bestemming. Een apart eilandje van Australie. Ik sliep in een bungalow naast een koala opvang. De walibi's en possums liepen langs mijn huisje. De kakatoes, papagaaien en vleermuizen vlogen langs mijn hoofd. Ik heb daar mogen ontbijten met salamanders, slangen en koala's. Een moment wat ik nooit meer zal vergeten. Ook hebben we barbie carrs gehuurd met 8 meiden en zijn we het eiland gaan verkennen. Het eiland is 12 kilometer lang, dus we waren gauw klaar na 8 stranden en het voeren van de walibi's. Voor mij was dit eiland een droom die uitkwam. Na magnetic Island ben ik met de ferry aangekomen bij Townsville waar ik een dagje heb gelopen langs de boulevard aan het strand. Het was een chique buurt, er was verder niks te beleven. Ik heb meteen de bus en een hostel geboekt en ben naar Airlie beach vertrokken, waar weer een kleine reünie was met alle bekenden van eerdere hostels waaronder de dutchie Stef. Ik heb daar een boottour gemaakt naar de whitsundays en whitehaven beach. Iets waar ik al een jaar lang naar uitkeek en foto's van had verzameld op mijn telefoon. En het is waar.. het is er prachtig. De schildpadden zwemmen om je oren, 1000en kleurrijke visjes en vissen van meters lang die je kan aanraken en het whitehaven strand wat zo wit is en het water zo blauw en helder, net een echte postcard. Op de terugweg geracet met de boot die zo'n 75 km per uur ging, dus pap het was niks voor jou..

In Airlie nog een stel duitsers leren kennen die in een superdeluxe appartement zaten. Daar eindelijk in een normale keuken kunnen koken en zwemmen in het privébad. Ook hebben ze hier bij ieder park openbare barbeques, dus heb ik voor het eerst een lekkere Aussie steak gegeten in het park. Ook nog 3 dagen bezig geweest met het regelen van een Australische simkaart. Telefonisch ben ik dus niet meer te bereiken op mijn Nederlandse nummer. Ik ben gister aangekomen na een 10 uur durende busreis in het kleine stadje 1770 en Agnes Water. Een plek in the middle of nowwhere. Ik heb savonds nog nooit zoveel sterren gezien als hier. Morgen ga ik leren surfen. De golven zijn hier geweldig!

Verder eet ik nog steeds brood, ei, tosti's en pasta. Wel is groenten en fruit toegevoegd aan mijn dieet en daar ben ik best trots op. Verder kan ik de hele dag niks doen, dat heb ik hier heel snel geleerd en ben ik al voor de tweede keer aan het vervellen door de zon hier.. Ook zie ik er blijkbaar nog steeds best aardig uit, want iedereen komt nog steeds langslopen voor een praatje. Wel begin ik thuis al stiekem een beetje te missen nu de feestdagen eraan komen, al heb ik totaal geen kerstgevoel. De kerstbomen staan hier al overal en de kerstliedjes worden ook overal afgespeeld. Een raar idee met 30 graden. Wel geniet ik nog steeds iedere dag en ben ik dankbaar dat ik deze reis kan maken. Ik ga maar weer even verder met niks doen. O nee MAM ik ga mijn kleding wassen. Ben je trots op me?

  • 30 November 2014 - 16:33

    Eddy:

    Hoi schatje,

    fijn dat je het daar naar je zin heb. Mooie stranden en overal schildpadden te zien.
    Heb je nog wel haaien gezien?
    Was de Aussie steak echt lekker en groot?
    groetjes

  • 30 November 2014 - 19:04

    Mirjam:

    Ik ben altijd trots op jou moppie!

  • 01 December 2014 - 10:27

    Carmen:

    Hoi Cherlyn,
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Super dat je dit allemaal
    mag meemaken. Hier is het nat, koud en grijs...... Dus niks aan.
    Geniet lekker verder en tot schrijfs. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2015

Cambodja en Laos

17 April 2015

Vietnam

27 Maart 2015

KL en Filipijnen

25 Februari 2015

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

31 Januari 2015

Hello New-Zealand!
Cherlyn

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4955

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: