Laatste reisverslag vanuit Ozzie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag vanuit Ozzie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cherlyn - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag vanuit Ozzie

Blijf op de hoogte en volg Cherlyn

13 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hey guys,

Alweer mijn laatste reisverslag vanuit Australië. Ik heb een leuke tijd in Sydney gehad. Patty was natuurlijk al bekend hier en heeft me en tour door de stad gegeven. We zijn naar het opera house, the harbour bridge, the botanic gardens en darling harbour geweest. Daarna hebben we kerstavond met broodjes en kaasjes gevierd. Heel anders dan thuis. 1e kerstdag zijn we naar Kingscross geweest, de zogenaamde rosse buurt van Australië. Nou ze kunnen nog wat leren van Amsterdam, het stelde geen reet voor. 2e kerstdag was hier boxing day, een grote uitverkoop in de stad. Het was een chaos in de stad en alles leek wel gratis, rijen om ergens naar binnen te mogen. We zijn de skytower ingegaan en zijn naar de bovenste verdieping het uitzicht gaan bekijken. Verder heb ik de afgelopen weken nog nooit zoveel films gekeken.

Na een dag relaxen zijn we naar de Blue Mountains geweest. Na een urenlange bus- en treinreis kwamen we dan eindelijk aan in het meest dodelijke stadje van Australië, Katoomba. Het was hier superkoud dus eerst maar vesten geshopt bij m'n favoriete winkel Target. Daarna hoefden we alleen maar de Chinezen te volgen en kwamen we uit bij de Blue Mountains. Supermooie natuur, The Three Sisters en een waterval gezien. Verder ben ik nog naar de bekendste stranden van Sydney geweest, Bondi en Manly. Het voelde als Zandvoort op een zomerdag. Wat een gekkenhuis, maar wel heel mooi. De dolfijnen zwommen tussen de surfers. Met Oud & Nieuw hebben we weer is mazzel gehad. De kaarten voor de vuurwerkshow waren natuurlijk allang uitverkocht, er zaten mensen vanaf de vorige dag te wachten voor de beste plekken. Wij kwamen aanlopen en kregen natuurlijk van de manager gratis kaarten omdat we zo leuk waren. We hadden super goede plekken en het vuurwerk was mooi, maar van feesten hebben Australiërs blijkbaar nog nooit gehoord. Na half 1 was alles dicht, afgelopen of gesloten. We hebben ons eigen feestje maar gebouwd door iedereen die voorbij liep een gelukkig nieuwjaar te wensen want dat deed ook niemand, te dansen bij random straatmuzikanten en meegelopen met een brassband. De dagen daarna hebben we vrij weinig gedaan. We hebben een wijkje Paddington bezocht. Superleuk stadje met leuke huisjes met balkonnetjes. Het was alleen zo heet dat zelfs lopen al vermoeiend was. We besloten voor een huis af te koelen. De eigenaar vond het sneu en kocht een fles drinken voor ons. Mooi om te zien dat er nog zulke mensen bestaan.

Na Sydney werd het tijd voor Melbourne. We wilden zo goedkoop mogelijk van Sydney naar Melbourne komen, dus hebben we via Gumtree iemand leren kennen die ons voor weinig wilden brengen met de auto. Het bleken 2 mensen uit India te zijn, hele leuke mensen. Ik heb weer een rondleiding van Patty door de stad gehad, langs steegjes met allemaal graffiti, steegjes met restaurantjes, de rivier, museum, treinstation, kerken en federation square. Ook hebben we een auto gehuurd, want we gingen de Great Ocean Road doen en naar Grampians. Ik heb nog nooit zo'n mooi avontuur meegemaakt. De koala's hingen boven je hoofd in de bomen, de kangaroes sprongen langs ons huisje en de kakkatoes aten van mijn hoofd. Dit is het echte Australië waar ik voor gekomen was. Ook watervallen, natural baths, 12 apostles, rainforest, stranden en look out points gezien. Een betere afsluiting van mijn eerste avontuur had ik niet kunnen wensen. Balen dat ik de laatste dagen ziek in bed moet eindigen maar dat neem ik voor lief.

De tijd is aangebroken dat ik de mensen waar ik hier mee gereid heb gedag moet zeggen. Toch een raar idee dat ik deze vrienden misschien wel nooit meer zie, maar er zo'n leuke tijd mee gehad heb. Gek dat mensen in een korte tijd toch echt wat met je doen. Ik ga sommige mensen dan ook zeker missen. Gelukkig heb ik niet heel veel tijd om er bij stil te staan, want mijn volgende avontuur staat voor de deur. Over 2 dagen vertrek in naar een nieuw avontuur en een nieuw paradijs: Nieuw-Zeeland. Bye beautiful Ozzie en Hello Kiwi's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2015

Cambodja en Laos

17 April 2015

Vietnam

27 Maart 2015

KL en Filipijnen

25 Februari 2015

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

31 Januari 2015

Hello New-Zealand!
Cherlyn

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4952

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: