Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherlyn - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cherlyn - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Cherlyn

25 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn 6 weken hier in Nieuw-Zeeland zijn voorbij gevlogen. We waren gebleven bij het stadje Wanaka. Dit stadje had een hele chille vibe en mijn hostel was gelegen met als uitzicht het mooie meer met bergen bezaaid met sneeuw. Zo magisch! Ik heb hier mijn Israëlische vriend Tomer die ik ken uit Australië weer gezien. De wereld lijkt ineens zo klein als je bekende vanuit de hele wereld weer tegenkomt. We wilden een lange walking track doen, maar het weer werd zo slecht dat het eindigde op de bank met een film en heel veel koekjes. Ook best lekker soms. Daarna ben ik afgereisd naar het stadje Queenstown. Ik had er voorafgaand veel over gehoord. Het is een echt backpackersstadje waar je goed terecht kan als je houdt van feesten en extreme activities; oftewel als je veel geld wilt uitgeven kan je hier goed terecht. Ik heb hier weinig gedaan want het weer was nog steeds slecht en ik had natuurlijk geen jas meegenomen op reis. Ik heb een burger gegeten bij de bekende burgerbar Fergburger en bij de Starbucks gehangen voor gratis Wifi. Zo doen backpackers dat. Na een paar dagen werd het tijd voor een volgende plekje Te Anau. Het duurde even voordat ik dit dorpje bereikt had, want ik had mijn bus gemist. Gelukkig was een andere buschauffeur zo lief om me alsnog te brengen. Hier heb ik de Milford Sound tour gedaan. Een lange busrit vooraf met bergtoppen onder de sneeuw, valleien en watervallen overal waar je maar kan kijken. Supermooi, echt een van de mooiste busritten die ik heb meegemaakt. Daarna volgende een bootcruise waarbij je de fiorden goed kon zien. Ook in een waterval gevaren en het verse water geproefd en zeehonden gespot. Ook heb ik hier een glowwormtour gedaan. Met een bootje gingen we de grotten in en overal zag je groene lichtjes wat levende wormpjes zijn. Net een efteling attractie. Zoiets moois, echt prachtig.

Daarna ben ik naar het zuiderlijke plaatsje Invercargill gegaan. Een shithole waar niets te doen was, maar waar ik heen moest omdat mijn bus daar naartoe ging. Met een Duits meisje de supermarkt leeggekocht en de hele dag gegeten. Daarna weer terug naar Queenstown voor een lekkere burger en op naar Tekapo. Hier heb ik het mooiste meer ooit gezien. Dit meer was zo blauw dat het net leek alsof iemand er een speciaal middeltje heeft ingegooid. Ook bleek hier de sterrenhemel een van de mooiste ter wereld te zijn. Ik heb het gezien en het is waar. Het leek net alsof ik in een bol stond en alle sterren om mij heen gloeiden. Zo supermooi, ik heb nog nooit zoveel sterren tegelijk gezien. Ook heb ik hier een middagje in de hotpools gerelaxed, want ik was weer is ziek. Na Tekapo ben ik doorgereisd naar Christchurch, wat een aantal jaar geleden is getroffen door een heftige aardbeving. De stad ligt nog steeds in de steigers en alle gebouwen staan er nog steeds hetzelfde bij als een aantal jaar geleden. De mensen zijn uit de stad verhuisd en wonen er nu buiten. Het voelde echt als een spookstadje en na een dag ben ik dan ook meteen weer doorgereisd. Ik heb de vroegste bus gepakt richting de ferry. Tijd om weer naar het Noordereiland te gaan.

Ik had een ferry eerder. Het weer was zo slecht dat een aantal ferry's gecanceld waren. Ik zat dus superdizzy in de ferry die lekker op en neer ging. Weer aangekomen in Wellington waar ik de verjaardag van een Pool heb gevierd. Na een dag meteen het drukke stadsleven weer ontsnapt. Ik voelde me net wereldvreemd na weken in kleine dorpjes gezeten te hebben, ik vond het maar niks zoveel mensen. Ik ben afgereisd naar Taupo. Daar ligt het grootste meer van Nieuw-Zeeland. Ik heb hier de Tongariro crossing gedaan. Een zware walkingtrack van ongeveer 7 uur de bergen op en af. Het was pittig, maar het uitzicht was het helemaal waard. Er waren verschillende kleuren meren, kraters en vulkanen te zien. Het voelde als een aparte wereld op zich. 'S avonds rozig aan de wijn en hamburgers samen met een Nederlandse jongen. Was supergezellig en heerlijk om weer is lekker slap te kunnen ouwehoeren in je eigen taal.

Na Taupo ben ik naar Rotorua gegaan. Een bijzondere stad. Overal komt rook uit de grond en spuiten er geisers Ook stinkt de hele stad naar verrotte eieren. Ik heb daar een tour gedaan en mud pools, spuitende geisers en alle kleuren meertjes gezien. Van oranje, geel, groen tot turquoise. Zo bijzonder, vooral als je je bedenkt dat alles natuurlijk is. Daarna lekker naar de nightmarket geweest met een Frans meisje waar we ons letterlijk misselijk hebben gegeten. Na Rotorua ben ik naar Mount Manganui geweest. Daar heb ik mijn oude klasgenootje Lianne opgezocht. Zij woont en werkt daar een paar maanden met haar vriend om vervolgens te gaan reizen in Australië. Ze heeft me de stad laten zien, de mount en het strand. Echt een heel leuk stadje om te wonen en ik begrijp daarom ook niet waarom de meeste backpackers dit plaatsje overslaan. Het was supergezellig om verhalen uit te wisselen met wijntjes, ijsjes, sushi, pannenkoeken, paprika chips en mijn eigen bed in de woonkamer onder de sterren. Na een weekendje gezelligheid ben ik doorgereisd naar Whitianga. Daar heb ik met een Duits meisje besloten om alle bezienswaardigheden te gaan zien door middel van te liften. Het leek ons een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen en bovendien is het gratis. We hoefden overal maar een paar minuten te wachten of er stopte een auto. Het was een hele leuke ervaring om te doen. Hier in Nieuw-Zeeland is het normaal om nog te liften. Vond het wel weer apart dat er alleen kiwi's en ozzi's stopten... We hebben de cathedral cove, hot water beach, cooks beach en hahei beach bezocht. Onze dag werd perfect afgesloten met 3 orca's als ons uitzicht! Geweldig natuurlijk en ik heb dan ook als een kind rondjes gesprongen. Verder heb ik daar nog een dagje gerelaxed met het halve hostel. Supergezellig en gelachen. Verhalen uitgewisseld en mensen vanuit de hele wereld leren kennen.

Ik ben nu weer terug waar ik begon, in Auckland. Het voelt vreselijk om hier weer te zijn met alle vervelende zwervers om me heen en alle drukte. Het was nog moeilijk om een hostel te vinden vanwege de cricket wedstrijden hier. Alles was volgeboekt. Ik slaap dan ook iedere nacht in een ander hostel. De 28e zal ik vliegen naar Melbourne voor een dagje. Van daar uit vlieg ik naar Kuala Lumpur waar ik mijn lieve vriend weer zie na 4 maanden. Vanaf daar gaan we samen reizen door Azië en kom ik dus nog lang niet naar huis HAHA! Ik hou jullie op de hoogte. Kia Ora.

  • 25 Februari 2015 - 18:20

    Eddy:

    Hoi Cherlyn,
    wat een mooie reisverslag. Je hebt wel heel veel gezien. Nog meer dan mij. Terwijl ik veel ouder en wijzer ben dan jij. Hoe voel je je? Ik lees dat je weer ziek was. Wat heb je dan? Te weinig gegeten?
    Leuk he die sterrenhemel. Wel vallende sterren gezien?

    Spreek je nog en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2015

Cambodja en Laos

17 April 2015

Vietnam

27 Maart 2015

KL en Filipijnen

25 Februari 2015

Laatste reisverslag Nieuw-Zeeland

31 Januari 2015

Hello New-Zealand!
Cherlyn

Actief sinds 22 Okt. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: